About this project
La família dels Rojos no pot parar de créixer... ens ajudes a crear la nostra pròpia bèstia de foc?
Show list of needs
Task
|
Minimum | Optimum |
|---|---|---|
|
FASE 1- Construcció de la Bèstia
Amb aquest import comptem poder dissenyar i construir la bèstia de la colla.
|
$ 103,487 | |
|
Despeses de serveis Goteo
Prestació de serveis per part de Goteo i les transaccions econòmiques derivades de los mètodes de pagament TPV o PayPal.
|
$ 10,349 | |
|
Despeses de prestació de serveis Goteo
Prestació de serveis per part de Goteo i les transaccions econòmiques derivades de los mètodes de pagament TPV o PayPal.
|
$ 3,933 |
Material
|
Minimum | Optimum |
|---|---|---|
|
Despeses derivades de la gestió i organització de la campanya.
Elaboració de materials audio-visuals, maquetes, repartiment de recompenses...
|
$ 10,349 | |
|
FASE 2- Millores i adaptació funcional de la Bèstia.
Material i construcció de les adaptacions i millores
|
$ 37,462 | |
| Total | $ 124,184 | $ 165,579 |
General information
El projecte "La Bèstia dels Rojos" consisteix en la realització d'una bèstia de foc amb la caracterització de la imatge dels Rojos de Junda que pugui ser manipulada per vàries persones (de 3 a 6) a l'estil dels dracs asiàtics. Els materials seran principalment de caràcter metàl.lic i de condició lleugera facilitant així la seva manipulació en grup que integri tot aquell membre del grup que desitgi fer-ho, sigui quina sigui la seva capacitat funcional. Pretenem així incloure al nostre espectacle un nou element molt popular a la cultura del foc i tradicional catalana, amb el toc transgressor i actual distintiu de la nostra colla.
El projecte està pensat en dos fases, una primera de disseny i construcció de l’element, plantejant la seva presentació al correfoc de la Festa Major del nostre poble, Juneda, a l’agost de 2026. Un cop estrenada amb públic, durant el darrer trimestre de 2026 avaluarem la mobilitat, pes, punts de foc, visibilitat i facilitat de desplaçament per tal de poder fer les adaptacions necessàries per a la seva manipulació efectiva i tenir-la llesta per la temporada i inscriure-la al registre de Bestiari de Catalunya.
El disseny inclou l’estudi de materials que permetin reduir el pes de la bèstia, que comptarà amb parts del cos independents del cap i ensamblables, fet que ens permetrà fer-la més llarga o més curta depenent de les necessitats de les persones que la puguin manipular. A l’hora, es planteja el repte de dissenyar els ancoratges interiors de subjecció amb els que es portejarà la bèstia des de l’interior, així com el sistema de subjecció del cap, millorant a la segona fase els aspectes tècnics per a que es pugui adaptar a les necessitats funcionals de la persona que hi participi.
Main features and goals of the crowdfunding campaign
L'objectiu és crear una bèstia transgressora i atípica, en consonància amb l'estil del grup, que incorpori diversos elements d'interactuació, tant a nivell de foc com de percussió, per poder-la integrar als espectacles de la colla i participar per lliure en les diferents trobades de bestiari, aportant la nostra espurna amb tot el respecte a la cultura tradicional del foc.
Why this is important
Aquest any la colla, com ja s'ha explicat, cumpleix 20 anys. Hem tingut molts caps pensants (i no tant pensants) al llarg d'aquests anys, creant des dels nostres famosos paraigües de foc, els talla gespa, els anells de foc, i el nostre famós "onso formigoner".
Les nostres ments inquietes sempre busquen nous efectes per enlluernar i innovar, i la fita proposada per aquest any 2026 es poder afegir a la colla la companya que ens falta, la bèstia.
Team and experience
Tot i haver construït durant aquests 20 anys totes les estructures que hem utilitzat als nostres espectacles, l'envergadura d'aquesta idea plantejava massa reptes per nosaltres. Mantenint que el projecte sigui un treball col·laboratiu, comptarem amb el suport i direcció de l'artísta escultòric Erik Schmitz (@erikschmitz.art), d'Ivars d'Urgell, i la participació de tota la colla en la contrucció i disseny final de la bèstia.
A més, s'haurà de batejar i crear la història del seu naixement, qui ens ajudarà?
Social commitment
Creating culture
Els Rojos de Junda som un grup de diables, diablons i percussió nascuda a Juneda (Les Garrigues) l'any 2006, quan un grup d'amics van decidir que el seu poble es mereixia comptar amb un grup de diables que estigués a l'alçada de la passió amb que es viu l'associacionisme i la cultura popular al nostre poble. Així doncs, aquest any vinent volem incloure un nou element de foc al nostre repertori, per continuar mantenint la flama que es va encendre una festa major de fa vint anys, incloent al patrimoni cultural i immaterial català un nou membre, que promogui la tradició però també la continuïtat i renovació amb respecte, fomentant el treball col·laboratiu i en xarxa i seguint transmetent els coneixements sobre la cultura de foc a grans i petits, dintre i fora del nostre poble. El projecte, a més, està pensat per poder fomentar la creació artística i els oficis vinculats al bestiari.
La bèstia està pensada per poder continuar amb la visió inclusiva i accessible de la colla, tant com a participant que gaudeix de l'espectacle com a per aquells membres que desitgin manipular-la, independentment de la seva edat, gènere, origen, condició física o diversitat funcional.

